Publicado 13/11/2018 16:45

Seat aborda solucions de mobilitat més enllà del vehicle tradicional a l'Smart City Expo

Seat en el City Expo World Congress
SEAT

Presenta el seu patinet elèctric i aplicacions mòbil de gestió intel·ligent de dades de circulació

L'Hospitalet de Llobregat (BARCELONA), 13 Nov. (EUROPA PRESS) -

Seat aborda solucions de mobilitat urbana més enllà del vehicle tradicional a l'Smart City Expo World Congress, saló que se celebra des d'aquest dimarts fins el dijous al recinte Gran Via de Fira de Barcelona.

En declaracions a Europa Press, el responsable de Nous Conceptes de Mobilitat de Seat, Jordi Caus, ha explicat que l'automobilística es dirigeix així cap a nous serveis per als usuaris i les administracions en els quals el cotxe continuarà sent una part essencial però es requereix "una mica més".

En concret, Seat ha exposat a l'estand el seu patinet elèctric, l'eXS KickScooter, que la companyia defineix com a "estratègia de micromobilitat" en entorns urbans i que s'ha desenvolupat en col·laboració amb l'holandesa Segway, que ha aportat el coneixement de tecnologia per a aquests vehicles mentre que l'empresa de Martorell s'ha encarregat del disseny i d'aportar les seves xarxes de comercialització.

La responsable d'aquest projecte, Diana Mesa, ha indicat a Europa Press que el patinet representa l'aposta de la companyia per "ajudar a definir" com es mouran els ciutadans en un futur i diversificar els productes que comercialitza com a 'proveïdor de mobilitat'.

El patinet es vendrà al principi a treballadors de Seat durant la campanya comercial del 'divendres negre' (Black Friday en anglès) i a usuaris a partir del desembre, però la companyia també preveu impulsar serveis de patinets compartits, per la qual cosa ha obert una convocatòria per a ciutats espanyoles que vulguin impulsar una prova pilot.

APLICACIONS MÒBIL

Seat ha mostrat en el saló algunes de les aplicacions mòbil que desenvolupa en la seva Metropolis:Lab Barcelona i amb l'empresa Xmoba que busquen un ús més eficient de les dades de circulació a les ciutats: 'Bus on Demand' i 'Ride Sharing'.

La primera està pensada per facilitar la circulació de línies d'autobús i adaptar-se a la demanda: augmentar el servei en els pics de demanda i reduir-lo quan se'n requereixi menys, a més de variar la seva ruta per adaptar-se a les necessitats dels usuaris, i realitzarà la seva primera prova pilot a Wolfsburg (Alemanya) per després aplicar-se a Barcelona.

Caus ha raonat que 'Bus on Demand' permet "flexibilitzar les rutes" d'aquests autobusos i fer un ús més eficient dels recursos disponibles.

En aquesta línia, 'Ride Sharing' és una aplicació que fomentarà compartir el vehicle amb els usuaris d'una mateixa empresa que fan trajectes similars diàriament, i que en un primer moment s'oferirà als empleats de Seat i el proper any en obert als usuaris.

NAVEGACIÓ RESPONSABLE I 5G

L'automobilística de Martorell ha exposat l'aplicació de navegació predictiva i col·laborativa, la 'Social Responsible Navegation', que impulsa al costat de l'Ajuntament de Barcelona, Waze i l'Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Caus ha assenyalat que aquesta aplicació prediu, per exemple, quan es produeixen congestions en el trànsit --per un concert o un partit de futbol--, i informa amb antelació als usuaris i els explica el per què dels embusos i dels desviaments que els recomana.

A l'estand hi havia el Seat Cristóbal, que en aquesta edició ha presentat la seva incorporació de la tecnologia 5G per connectar-se amb l'entorn en el qual es mou --semàfors i vianants-- per predir quins moviments convenen més al conductor i incrementar la seguretat de la circulació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés