Actualitzat 24/04/2018 11:19

L'aerolínia Southwest cancel·la un centenar de vols en el marc de les inspeccions de motors després de l'accident

Southwest Airlines
WIKIPEDIA - Archivo

WASHINGTON, 24 abr. (Reuters/EP) -

L'aerolínia Southwest ha cancel·lat més d'un centenar de vols en el marc d'una sèrie d'inspeccions de motors dutes a terme després que una passatgera morís en esclatar un dels motors de l'avió en el qual viatjava, la qual cosa va portar la pilot a fer un aterratge d'emergència.

La companyia ha cancel·lat aquest dilluns 129 vols, un 3 per cent del total dels vols programats, i n'ha retardat 468, un 11 per cent, segons dades del web Fligtaware.com, que registra les cancel·lacions de vols.

Southwest ha informat que les cancel·lacions han tingut lloc com a resultat de les inspeccions voluntàries que està duent a terme la companyia dels motors CFM56-7B, prevista per als propers 30 dies. L'aerolínia, per la seva banda, ha indicat que aquest diumenge van ser cancel·lats uns 40 vols.

Així mateix ha assenyalat que "continuarà treballant per minimitzar les conseqüències de les inspeccions" i provocar les menors molèsties possibles als passatgers.

El president de la Comissió de Transport de la Cambra de Representants dels Estats Units, Bill Shuster, ha presentat una esmena a la legislació vigent que implica que els reguladors garanteixin la seguretat dels motors i n'informin al Congrés.

Dijous passat, l'Administració Federal d'Aviació dels Estats Units (FAA) va informar que va ordenar que s'inspeccionés uns 700 motors d'aeronaus després que tingués lloc l'accident. Southwest, per la seva banda, ha assegurat que les cancel·lacions no es deuen a la decisió de la FAA.

Les inspeccions tindran lloc durant els propers sis mesos i se centraran en els ventiladors dels motors CFM56-7B, el mateix model que va explotar en ple vol. L'explosió del vol 1380 de Southwest va tenir lloc 20 minuts després que l'avió, amb destinació a Pennsilvània, s'enlairés de l'Aeroport de LaGuardia de Nova York amb 149 persones abordo. L'explosió va provocar el trencament d'una finestra.

El president de la Junta Nacional de Seguretat en el Transport (NTSC), Robert Sumwalt, ha asseverat que una investigació preliminar indica que faltava una fulla del ventilador del motor, que aparentment s'havia trencat. Es tracta del primer accident d'aviació comercial nord-americà des del 2009, segons les estadístiques (NTSB).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés