Actualitzat 24/04/2018 18:40

El sector de la comunicació crearà llocs de treball durant aquest any

El 60% de les empreses preveuen créixer més que el 2017

BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

La recuperació econòmica impulsarà aquest any el creixement de les empreses de comunicació, que tenen previst tornar a crear ocupació malgrat els complexos processos de reconversió que estan vivint algunes grans companyies.

Així ho conclou l'estudi 'Outlook Blanquerna 2018' que es presentarà les 19 hores d'aquest dimarts al Palau Macaya de Barcelona, després d'estar dirigit per l'Institut d'Investigació de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull i comptar amb el suport de l'Obra Social La Caixa.

De fet, el 60% de les empreses preveuen créixer més que el 2017, mentre que un 27,6% creu que es mantindrà com l'any anterior i el 13,4% considera que no creixerà.

Per a l'anàlisi, ha comptabilitzat les respostes de 440 professionals de la publicitat, el màrqueting, el periodisme, la comunicació corporativa, la televisió i el sector audiovisual formats a Blanquera i que treballen en les principals empreses de comunicació de Catalunya.

HABILITATS DIGITALS

Segons els experts, l'evolució de l'economia és el vector determinant del creixement del sector, l'experiència prèvia i la formació en habilitats digitals són les dues qualitats més valorades a l'hora de seleccionar als nous professionals.

Així, segons els enquestats, el futur de les empreses de comunicació passa per adaptar-se a les exigències dels usuaris en l'entorn digital, l'ajust de costos i l'adaptació als canvis tecnològics, per la qual cosa l'aplicació del Big Data i l'Internet de les Coses (Internet of things) marcarà l'estratègia dels propers anys.

Cal destacar que en les preocupacions dels professionals del sector pesa encara molt poc la definició d'un nou model de negoci malgrat les dificultats aparegudes arran de la desintermediació i l'aparició de nous operadors amb noves lògiques comercials.

LA PUBLICITAT NOTA MÉS LA RECUPERACIÓ

Les empreses de publicitat són les que més estan notant la recuperació econòmica, mentre que les periodístiques estan centrades en l'adaptació als usuaris, i en el cas de les de l'audiovisual és molt fort la preocupació per la inestabilitat política, fruit del pes que té el sector públic en la seva activitat.

En aquest àmbit, l'adaptació a les SmartTV apareix com el principal repte en l'adaptació de la indústria audiovisual al nou entorn tecnològic, de manera que el 55,9% d'empreses demanen persones amb experiència prèvia en el sector, el 45,7% a joves graduats amb perfil digital, el 26,1% a persones disposades a treballar amb salaris baixos, el 12,9% persones amb experiència internacional i el 3,7% a persones amb projecte propi.

TRANSFORMACIÓ DIGITAL

Com a principals reptes de l'empresa o el sector per aquest any, el 44,97% cita la creació de nous productes o serveis segons les exigències dels clients; el 28,86% la creació d'un nou model de negoci; el 24,83% citen el canvi i l'adaptació a la tecnologia digital; el 22,82%, la transformació digital; el 22,15%, l'ajust de costos a exigències del mercat, i el 21,48% la formació de treballadors per a noves exigències del mercat.

'Outlook Blanquerna' és un estudi que presentarà cada any les perspectives del sector de la comunicació a Catalunya, aspirant a ser un estudi estratègic que conté les claus de futur per a les empreses del sector.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés