Publicat 21/10/2018 17:00

El Saló Internacional del Caravaning de Barcelona tanca amb més de 60.000 visites

El Saló Internacional del Caravaning a Barcelona
FIRA BARCELONA

   BARCELONA, 21 oct. (EUROPA PRESS) -

   El Saló Internacional del Caravaning de Barcelona ha tancat aquest diumenge després de 10 dies d'activitat, en els quals es calcula que més de 60.000 persones han visitat el saló, que es reafirma com "l'esdeveniment de referència i principal dinamitzador" del sector a Espanya.

   En un comunicat aquest diumenge, Fira Barcelona ha explicat que "el bon moment que viu el caravaning s'ha vist reflectit en aquesta edició", i segons els principals expositors s'ha registrat un important increment de vendes respecte a l'edició anterior.

   El president del Saló Internacional del Caravaning, Ramon Nuez, s'ha mostrat satisfet i ha afirmat que "el bon moment que viu el sector s'ha traslladat al saló amb una oferta molt variada per part dels expositors, que han aconseguit captar l'atenció de visitants amb clara intenció per comprar".

   Per la seva banda, el director del saló, Josep Antoni Llopart, ha defensat que "l'edició d'aquest any ha estat la millor de tota la seva història, amb més empreses, més superfície expositiva, nous sectors representats i més visitants".

    Els expositors han indicat que durant els 10 dies del certamen s'han tancat o s'han iniciat operacions comercials que, una vegada segellades, suposaran "una gran part de les vendes previstes per a tot l'any, la qual cosa aferma la seva condició d'esdeveniment líder a Espanya".

   Els expositors també han valorat positivament l'increment de visitants de tota Espanya, especialment gràcies a la coincidència amb el pont del Pilar, i que el saló s'hagi allargat un dia més.

MODELS DEMANDATS

   Quant als models més demandats, destaquen els exemplars de gamma mitjana, especialment d'autocaravanes i campers (furgonetes adaptades amb espai per a llits, cuina i bany), amb preus que oscil·len entre els 40.000 i els 70.000 euros.

   No obstant això, els vehicles de luxe, alguns amb preus que superen els 350.000 euros, "han captat bona part de les mirades dels visitants", així com els models 4x4 de la zona Barcelona Overland, i les propostes de botigues d'alta gamma de la zona Glamping.

   El Saló Internacional del Caravaning s'ha confirmat com un esdeveniment "eminentment familiar i de gran interès per al públic jove" i també han tingut acollida les propostes gastronòmiques de la zona Gastrovaning; l'espai lúdic pels més petits de la casa, Caravaning Kids, i la zona Travelvaning on s'han compartit experiències viatgeres amb experts i bloggers.

   L'edició 33ª del Saló també ha estat escenari de la presentació de l'informe de l'Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravaning, que ha revelat que el caravaning podria créixer un 30% anual en els propers 5 anys.

   De fet, de setembre de 2017 a octubre d'aquest any, les matriculacions d'autocaravanes han crescut un 28,2% respecte el mateix període comprès entre 2016 i 2017, per la qual cosa l'informe també detalla que la despesa mitjana de l'usuari campista a l'hora de comprar un vehicle és de més de 43.000 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés