Publicat 30/10/2018 20:06

La Generalitat llança un joc de realitat virtual per promocionar el turisme a Catalunya

La consellera Chacón, a primera fila, observa la promoció del videojoc
EUROPA PRESS

La campanya, protagonitzada per Puyol, Passaban i els germans Roca, busca captar turistes nord-americans

BARCELONA, 30 oct. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha llançat un videojoc de realitat virtual denominat 'Legends of Catalonia' per promocionar Catalunya com a destinació turística en el marc d'una campanya "pionera a nivell mundial" que cerca captar turistes nord-americanes impulsada des de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) i que ha costat 1,4 milions d'euros.

La iniciativa compta amb la participació de personalitats com l'exfutbolista del FC Barcelona, Carles Puyol; l'alpinista Edurne Passaban, i els tres cuiners i germans Roca, i s'ha presentat aquest dimarts en un acte al que han assistit la consellera d'empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón, i el director de l'ACT, David Font.

Chacón ha posat en valor la campanya per reunir elements com l'emprenedoria i la innovació, així com la 'gamificació', la realitat virtual i la intel·ligència artificial per potenciar una activitat turística a Catalunya que "generi ocupació de qualitat".

"Fan falta noves fórmules de comunicar-nos com la d'avui. Innovació per adaptar-se als nous hàbits de consum dels usuaris", ha sostingut Chacón, i ha afegit que la campanya conjuga el patrimoni cultural i humà de Catalunya, representat pels protagonistes.

Font ha insistit que és una campanya pionera a nivell mundial i la més innovadora feta fins avui a Catalunya, ja que és la primera vegada que un organisme públic de promoció turística utilitza un videojoc de realitat virtual.

Coincidint amb Chacón, el director de l'ACT ha sostingut que la innovació és un factor clau actualment, i ha explicat que amb la campanya volen que l'usuari conegui la història i els racons de Catalunya d'una manera entretinguda i divulgativa.

FOCALITZADA A ESTATS UNITS

Font ha explicat que la campanya "porta Catalunya als Estats Units (EE.UU)" i, més concretament, a Nova York i Nova Jersey, perquè és un dels mercats que més ha crescut en els últims anys i dels quals més despesa ha generat a la regió.

En concret, dels 19,1 milions de turistes que van visitar Catalunya en 2017, 1,1 milions van ser nord-americans, i entre 2015 i 2017, ha detallat Font, va haver-hi un creixement del 77%, ja que el 2015 van ser 621.000 els visitants del país americà.

Per això, la campanya inclou una desena d'accions a EUA, que van des de fer publicitat tant impresa com digital als mitjans de comunicació nord-americans de més tiratge, fins a l'exposició de murals a Soho i Canal Street de Nova York, passant per una campanya de publicitat segmentada a través de geolocalizador.

El germà gran dels germans Roca, Joan Roca, que ha assistit a la presentació de la campanya, ha considerat que és "molt oportuna i convenient" per mostrar Catalunya al món perquè reuneix territori, cultura, paisatge, cuina i talent.

EL VIDEOJOC

El videojoc, de 50 minuts, ha estat desenvolupat per un equip multidisciplinari de 40 persones dels Estats Units, Colòmbia, Regne Unit i Espanya durant un període de tres mesos i sortirà a la venda el proper 5 de novembre via online i de forma gratuïta en català, castellà i anglès.

Els usuaris del joc hauran de desbloquejar les sis medalles que donen accés al diari secret de Sant Jordi amb l'ajuda dels protagonistes del joc, Puyol, Passaban i els germans Joan, Josep i Jordi Roca.

Les sis proves a superar transcorren en sis llocs emblemàtics de Catalunya: l'amfiteatre romà de Tarragona, la Seu Vella de Lleida, la muntanya de Montserrat, un Cadaqués (Girona) 'dalinià', el mercat de Sant Antoni de Barcelona i la Sagrada Família.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés