Publicado 19/11/2019 18:01

EIT Urban Mobility impulsarà des de Barcelona una mobilitat més sostenible a Europa

(E-D) La CEO d'EIT Urban Mobility, Maria Tsacachidis; l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; l'alcalde de Mil, Giuseppe Sala; el president de SEAT,  Luca de Meo; i el rector de la UPC (Universitat Politcnica de Catalunya), Francesc Torres.
David Zorrakino - Europa Press

L'Hospitalet de Llobregat (BARCELONA), 19 nov. (EUROPA PRESS) -

El projecte EIT Urban Mobility, amb seu a Barcelona, s'ha engegat aquest dimarts amb l'objectiu de finanar projectes que aportin solucions de mobilitat per fer més habitables les ciutats europees, i les converteixi en més sostenibles, inclusives, segures i intelligents.

Durant l'Smart City Expo World Congress, que se celebra a la Fira de Barcelona Gran Via, s'ha celebrat un acte de suport al projecte que ha comptat amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; l'alcalde de Mil, Giuseppe Sala; la consellera delegada d'EIT Urban Mobility, Maria Tsavachidis; el president de Seat, Luca de Meo, i el rector de la Universitat Politcnica de Catalunya (UPC), Francesc Torres.

L'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT) va crear el desembre del 2018 la comunitat d'innovació EIT Urban Mobility i va triar el consorci MOBiLus per coordinar aquest projecte.

El consorci est integrat per 48 socis de 15 pasos, entre ells les ciutats d'msterdam, Munic i Mil, universitats com la UPC, el KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, Technion i Aalto University, instituts com Fraunhofer, AMS i CTAG, i empreses com ara BMW, SEAT, TomTom i Siemens.

L'EIT Urban Mobility tindr una vigncia de 7 a 15 anys i un finanament de fins a 400 milions d'euros, l'organisme de la Comissió Europea per fomentar l'excellncia en matria d'ensenyament superior, investigació i innovació dins de la Unió Europea.

MARIA TSAVACHIDIS: OBJECTIUS

Tsavachidis ha explicat que de cara a l'any 2026 el projecte vol comptar amb el suport de 180 'startups', alliberar espai destinat als vehicles en el 90% de les ciutats que participen en la iniciativa, presentar 125 nous productes, incrementar la mobilitat compartida i obtenir inversions per valor de 38 milions d'euros.

Després de la primera convocatria de projectes, que es va presentar a l'abril, s'han seleccionat més de 60 projectes que es duran a terme a escala europea durant els propers dos anys, amb iniciatives que van des de l'mbit acadmic i l'educació fins a projectes d'innovació i creació de negocis.

ADA COLAU: MOBILITAT SALUDABLE I RACIONAL

L'alcaldessa Ada Colau ha instat a canviar la mobilitat de les ciutats per una qüestió de salut, per també de sostenibilitat: "La mobilitat ha de canviar de forma estructural, global i rpida. No hi ha temps".

Així, ha lamentat que els nivells actuals de contaminació no són acceptables perqu "provoquen centenars de morts prematures, milers de persones estan malaltes per problemes relacionats amb la contaminació i els nens veuen afectat el seu desenvolupament cognitiu".

Per aix, ha apostat per promoure alternatives com l'ús del transport públic i de la bicicleta, i la pacificació dels carrers: "És una qüestió de racionalitat. La ciutat est urbanísticament pensada per a homes blancs que anaven a treballar amb cotxe, per ara la realitat és molt més diversa".

"No es va en contra del cotxe ni de ningú, per és una qüestió de racionalitat, de vida saludable i de sociabilitat", i ha indicat que el sector econmic entén que aix no és una imposició política o ideolgica, sinó un repte compartit.

LUCCA DE MEO: MICROMOVILIDAD

Lucca De Meo ha coincidit amb Colau i ha apostat per la micromovilitat, perqu ha considerat que els cotxes no sempre són la solució més eficient per segons quin tipus de trajectes i el nombre de persones que es transporten.

En aquest sentit, ha recordat les innovacions que Seat ha presentat aquest dimarts en el Smart City Expo World Congress, com la seva primera motocicleta elctrica, que preveu llanar al mercat el 2020.

L'alcalde de Mil, Giuseppe Sala, ha posat el focus en les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies a les ciutats i ha constatat que Mil no és una ciutat gaire gran, cosa que afavoreix el desplaament de nord a sud, i que un repte és adaptar els carrers.

I Francesc Torres (UPC) ha destacat la importncia que les universitats collaborin en projectes europeus per encarar els reptes de la mobilitat i la digitalització: "Som dipositries i generadores de coneixement".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés