5 de febrer de 2019

CCOO exigeix un pla de prevenció per a les empreses de l'automoció que es quedin sense feina per la transició energètica

CCOO exigeix un pla de prevenció per a les empreses de l'automoció que es quedin sense feina per la transició energètica
ACN

El sindicat reclama recuperar el Pla Nacional per a la Indústria i denuncia que està "paralitzat" des de fa dos anys

ACN

Barcelona.-El secretari general de la Federació d'Indústria de CCOO, Agustín Martín, ha exigit aquest dimarts als governs espanyols i català l'elaboració un mapa de riscos que identifiqui preventivament les empreses dedicades a la construcció de peces per als vehicles de combustió i que es poden quedar sense producció en el camí cap a transició energètica. En aquest sentit, ha apuntat que un cotxe elèctric té un 30% menys de peces en les cadenes de muntatge de fabricació i components. "Hem de fer un pla de prevenció que ens garanteixi projectes alternatius", ha subratllat Martín, que ha reclamat no actuar davant de "fets consumats" o d'anuncis de tancament. Per la seva banda, el secretari general de la Federació d'Indústria de CCOO Catalunya, José Antonio Hernández, ha reclamat recuperar el pacte Nacional per a la Indústria ja que està "paralitzat" des de fa dos anys, segons ha denunciat.

"En un moment de canvis importants i intensos no ens podem permetre el luxe de no ser proactius", ha sentenciat el secretari general de la Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya, que ha destacat la necessitat de fer l'evolució cap al model elèctric "amb els treballadors i no a costa dels treballadors". En la mateixa línia que Martín, ha demanat la implicació de la direcció de les empreses perquè comencin a definir els plans industrials que garanteixin el futur del sector de l'automoció, que ha recordat que dona feina a més de mig milió de treballadors de diferents sectors i a uns 100.000 més en empreses de components i de béns i equips.El secretari general de la Federació d'Indústria de CCOO, Agustín Martín, ha lamentat que a l'Estat no hi hagi cap centre de decisió de les empreses automobilístiques, ja que les grans multinacionals estan radicades en altres països, i ha assenyalat que cal exigir que Espanya "no ens converteixi en el vagó de cua del gasoil" sinó en "la locomotora de l'elèctric".El secretari general de la Federació d'Indústria de CCOO, Agustín Martín, i el secretari general de la Federació d'Indústria, José Antonio Hernández, han participat aquest dimarts en unes jornades sobre el present i futur sobre el sector de l'automoció, amb especial atenció als casos de Seat i Nissan i en què hi han assistit entre 150 i 200 delegats de diferents empreses.Perspectives de futur ben diferents a Nissan i SeatLa jornada ha servit per posar de manifest les perspectives de futur ben diferents de dues empreses arrelades a Barcelona com Nissan i Seat. El secretari general d'intercentres de CCOO a Nissan, Miguel Ángel Boiza, ha avisat la situació de baixa producció i excedent de plantilla en què es troba la factoria de la Zona Franca i ha reclamat una "aposta clara per mantenir el futur estable de la companyia a Catalunya". "No hi ha un pla d'assignació de models segons van finalitzant, deixen que morin després de la seva vida útil", ha comentat. Per això, ha reiterat la necessitat d'apostar per les noves tecnologies i que Nissan inverteixi en una planta de pintura per adaptar-la a la nova normativa mediambiental. "Seria una primera senyal que s'aposta pel futur perquè després vindrien els models", ha indicat. Segons ha dit, també es podria reformar l'actual planta, amb una vida útil d'uns 7 o 8 anys.Quant a la construcció de nous models elèctrics, Boiza considera que la planta de Zona Franca és "un punt que ens va a favor" perquè a la Zona Franca es poden fer diversos models en una sola línia. D'altra banda, el representant sindicat ha evitat pronunciar-se sobre la possibilitat que es pogués assignar un nou model a la planta amb motiu del Brexit, tot i que els treballadors es mantenen "expectants". Per la seva banda, el secretari general de CCOO a Seat, Rafa Guerrero, ha avisat que tot i que la situació a Martorell és "molt millor" que a Nissan i que la producció està garantida fins el 2025 ha manifestat que cal treballar en el futur que passa per l'energia neta. En aquest sentit, ha comentat que Volkswagen ha invertit 43.000 milions d'euros en l'electromobilitat però tot focalitzat en sis plantes i això pot "reverit negativament" en Seat.Amb tot, també ha reclamat a totes les administracions locals diàleg social per promoure plans industrial que garanteixin inversions per defensar els llocs de treball actuals i de futur".

Contador

Més llegides