Publicado 22/07/2019 13:33

AMPLIACIÓ:UGT demana que laeroport de Reus ampli el seu horari i torni a acollir mercaderies

El sindicat assegura que la infraestructura est desaprofitada i ho atribueix a una manca de voluntat política

ACN

Tarragona.-UGT ha demanat aquest dilluns que laeroport de Reus ampli el seu horari per tal dacollir més passatgers i donar un millor servei a tota la Costa Daurada. Segons el sindicat el fet que la infraestructura no obri fins a les vuit del matí li fa perdre la possibilitat de tenir molts vols, especialment nacionals, que operen a primera hora. També han reclamat que torni a servir com a base de mercaderies, ja que han afirmat hi ha empreses de lentorn que hi estan interessades per transportar contenidors. Les mancances les han atribut a una manca de voluntat política, tant des de la direcció dAena com dels representants i alcaldes del territori, als quals han acusat de fer batalles de campanar.

El secretari general dUGT a Tarragona, Joan Llort, ha afirmat que la infraestructura est infrautilitzada. Per Llort no pot ser que laeroport de Reus obri a les vuit del matí, ja que aix fa que no hi hagi vols nacionals ni de sortida cap a Europa, perqu surten a primera hora. Hi perden la Costa Daurada i tots els serveis de la Costa Daurada, ha indicat. Segons el representant sindical, amb més disponibilitat laeroport atrauria més vols i més passatgers i fins i tot suposaria una oportunitat per als creueristes del Port de Tarragona, que podrien volar a Reus per embarcar als vaixells. Daltra banda, des del sindicat també han remarcat que respecte fa una dcada, laeroport ha perdut uns 700.000 passatgers, i ho han atribut a la gestió estacional que fa Aena des del 2013. Amb tot, el delegat dUGT a laeroport de Reus, Carlos Tomás, ha assegurat que tenen constncia que hi ha sollicituds dempreses per volar en altres horaris i es queden al calaix. A més, Tomás ha considerat que lampliació de la terminal que sest realitzant no permetr incrementar el nombre de passatgers, ja que lobra est destinada a donar un servei adequat al trnsit que ja hi ha a dia davui. A lestiu la installació est saturada, per podríem acollir més trnsit de passatgers si sampliessin les installacions, ha exposat Tomás. Per contra, a lhivern no hi ha trnsit perqu els horaris no són bons. Laeroport de Reus a lestiu est operatiu de les vuit del matí fins a la mitjanit, mentre que a lhivern també obre a les vuit per tanca a les deu del vespre. Fa uns anys la situació era diferent, ja que durant tot lany hi havia un horari únic, de dos quarts de sis del matí a mitjanit. Aix permetia tenir vols nacionals, que shan perdut.També han explicat que hi hauria empreses interessades en fer servir laeroport per transportar mercaderies. Una possibilitat que fa uns anys també es produa. De fet el 2010 va ser el que més mercaderies es van moure a la infraestructura, amb 246.000 tones. Actualment falta equipament i personal per poder oferir el servei. Per UGT tan sols caldria posar un hangar i un control de contenidors, a més dampliar els horaris, ja que aquests vols operen principalment de nit. Amb tot, des dUGT han apuntat que hi ha aeroports amb menys passatgers que estan oberts les 24 hores i han assegurat que si aix no passa a Reus és per falta de voluntat política. Membres del sindicat shan reunit amb els ajuntaments del territori per exposar-los la situació per després cadascú es mira el seu melic, ha lamentat Llort. Falta sentiment de territori, ha etzibat. A més ha apuntat que la taula estratgica de laeroport de Reus serveix més per analitzar dades que no pas per planificar estratgicament el futur de la installació.Com a exemple han posat laeroport de Vitria, que té menys passatgers que el de Reus per que grcies a la pressió dels polítics de la zona han aconseguit que operi les 24 hores i que shi transportin mercaderies. Deixem perdre una oportunitat turística i logística, ha assenyalat Llort.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés