5 de febrer de 2019

AMPLIACIÓ:El Govern dissenya un pla per convertir Catalunya en un dels tres principals destins turístics de la mediterrània

Pretén augmentar un 9% els viatgers que arriben durant la temporada baixa, i un 11% els que s'allotgen en destinacions d'interior

ACN

Sant Cugat del Vallès.-El nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022 vol convertir aquest territori en un dels tres principals destins de la mediterrània. Així ho ha anunciat el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, en la presentació del nou document que pretén augmentar el 9% els visitants que arriben a Catalunya durant la temporada baixa, i un 11% els que s'allotgen en destinacions d'interior. El treball, elaborat de forma conjunta amb agents turístics, patronats i sector privat, preveu assolir els 21 milions de viatgers internacionals i incrementar la despesa mitjana per turista, que actualment és de 187 euros per persona. Per fer-ho possible planteja una vintena de mesures, entre les quals destaca la creació de la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari per descobrir el país en un període d'entre cinc i quinze dies.

El nou Pla de màrqueting turístic fixa els objectius pels propers quatre anys i neix amb la voluntat de convertir Catalunya en una de les millors destinacions on viatjar. "Volem anar més enllà de l'atractiu que té la nostra climatologia i oferir experiències i coneixement per esdevenir una de les tres principals destinacions de l'arc mediterrani", ha apuntat David Font, director de l'Agència Catalana de Turisme que ha insistit en posar en valor el patrimoni natural, cultural i gastronòmic del territori. "Tenim elements molt singulars", afirma."No ens podem oblidar que Barcelona seguirà sent la porta d'entrada dels visitants, però hem de poder-los oferir un ventall de productes i serveis suficientment atractius", ha afegit. En aquest sentit, considera bàsic estirar les temporades d'estiu - juny, juliol, agost i setembre - que és quan arriben a Catalunya la major part dels turistes, el 47% del total, i "desestacionalitzar el fenomen". Alhora destaca la necesitat de "distribuir els visitants per arreu del territori apostant per les destinacions d'interior". Font que afirma que actualment el 90% dels viatgers que arriben a Catalunya es concentren a les zones de costa.Per assolir aquests objectius el treball planteja una vintena d'iniciatives com els nous productes anomenats 4D, que contribueixin a la desconcentració, desestacionalització, diversificació i augment de la despesa; oferir més experiències fora de la temporada alta, o generar una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços. Alhora planteja desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, treballant intensament amb el web i les xarxes socials; aprofitar al màxim l'actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya, implementar el nou sistema de marques; redefinir els serveis que ofereix l'ACT al sector privat i enfortir les relacions amb els patronats de turisme de les diputacions i de l'Ajuntament de Barcelona.Entre aquestes propostes destaca la creació de la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari per descobrir Catalunya en un període d'entre 5i 15 dies amb serveis d'alta qualitat i una atenció personalitzada. "Garantirà amb un parell o tres de rutes que un visitant pugui conèixer Catalunya en el seu conjunt amb un viatge de llarg recorregut", detalla Font. El document, s'ha donat a conèixer aquest dimarts a Sant Cugat del Vallès, i l'acte ha comptat amb la presencia d'una vuitantena de professionals d'empreses de les comarques del Vallès Occidental, Baix Llobregat, Maresme, Vallès Oriental, Garraf i Alt Penedès.L'any 2018 el sector del turisme va generar 20.600 milions d'euros de despesa a Catalunya, un 7,2% més que el 2017.

Contador

Més llegides