18 de gener de 2019

TMB incorporarà 12 trens al Metro per arribar a freqüències de dos minuts i mig

Mercedes Vidal assegura que TMB està en la posició d'"assumir la gestió pública" del tramvia

TMB incorporarà 12 trens al Metro per arribar a freqüències de dos minuts i mig
TMB

BARCELONA, 18 Gen. (EUROPA PRESS) -

La regidora de Mobilitat de Barcelona i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Mercedes Vidal, ha explicat que s'incorporaran 12 nous trens a finals del 2019 per millorar les freqüències en les línies més congestionades --L1, L2, L4 i L5-, amb l'objectiu "a llarg termini" d'arribar als dos minuts i mig d'espera.

En una roda de premsa juntament amb el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, Vidal ha explicat que ja es van afegir 10 trens més en hora punta a les línies convencionals, i que també s'ha autoritzat la compra de 42 trens per substituir els combois que tenen més de 30 anys.

En aquest sentit, la regidora ha subratllat que, durant aquest mandat, s'ha "revertit" el descens en inversió amb metro i autobusos, que s'ha incrementat en un 86%: entre 2011 i 2014 aquesta va ser de 164 milions d'euros, mentre que entre 2015 i 2018 s'ha augmentat fins als 305 milions.

"En només quatre anys s'han revertit les retallades que reduïen significativament l'oferta i el servei de transport públic col·lectiu als ciutadans de Barcelona i de l'àrea metropolitana.

La conseqüència és que TMB estarà ara en disposició d'afrontar un protagonisme central en la mobilitat futura de la ciutat", ha dit Vidal.

Cañas ha ressaltat que en aquest mandat s'han inaugurat les noves línies L9 Sud i L10 Sud, la qual cosa suposa 22 nous quilòmetres de Metro i 17 estacions; s'han invertit 8,25 milions en rehabilitació d'estacions, i s'han iniciat tràmits per reformar les de la Sagrada Família i Sants Estació.

En relació a l'oferta d'autobús, s'han afegit 66 cotxes al servei diari, per la qual cosa s'assoleixen els 900 en hora punta; s'han comprat 423 nous busos híbrids o elèctrics (un 230% més que en el mandat anterior); s'ha finalitzat la implantació de la nova xarxa d'autobusos i el 100% de la flota és accessible.

MÉS DEMANDA I MILLOR VALORACIÓ

Vidal ha assegurat que la nova xarxa de bus ha impulsat el servei, que va aconseguir el 2018 la xifra rècord de 207,5 milions de viatges, una dada que se suma al màxim històric del Metro, amb 407,5 milions, la qual cosa significa que TMB va gestionar un total de 615 milions de viatges, el 60% dels quals es registren a l'àrea metropolitana.

"La valoració de bus i Metro ha aconseguit els seus màxims històrics. Els usuaris de l'autobús puntuen el servei amb un 7,88 sobre deu, la nota més alta des del 2008, mentre que els viatgers puntuen al Metro amb un 7,33, la xifra més alta de la sèrie històrica", ha detallat Cañas.

En l'àmbit de la seguretat, ha destacat l'increment al pressupost dedicat a seguretat, prevenció i vigilància d'un 70% des del 2014 --dels 15 milions del 2014 als 25,5 del 2018-, i ha indicat que s'ha reforçat el model basat en la prevenció i la dissuasió.

Cañas ha explicat que, durant aquest mandat, s'han incorporat 550 nous treballadors --per la qual cosa se suma un total de 7.524 treballadors--; s'ha remodelat l'equip directiu amb la reducció en un 9% de la seva massa salarial; i s'han signat convenis de Metro i autobús amb diverses "millores socials i salarials".

REPTES DE FUTUR

En relació als reptes de futur de TMB, Vidal ha assenyalat que l'empresa es troba en posició d'emprendre nous projectes, com la creació de l'ens Transport for Barcelona i constituir-se com a operador universal de caràcter públic, així com per "assumir la gestió pública del tramvia".

També ha reflexionat que els reptes actuals i de futur de mobilitat només poden aconseguir-se a través de l'increment de la demanda; l'adaptació davant del canvi de paradigma en la mobilitat; la lluita contra la contaminació i el canvi climàtic, i la recuperació de l'espai públic.

"L'entrada en vigor el 2020 de la zona de baixes emissions a la metròpolis de Barcelona afegirà nous reptes en la gestió del transport públic, perquè es preveu un augment dels usuaris", i ha dit que, malgrat que les dades són favorables, l'empresa no vol tenir una visió triomfalista sobre la seva gestió.