Actualizado 16/10/2018 13:56

La 'superilla' d'Horta preveu reduir els 3.000 vehicles que creuen el seu casc antic com a "drecera"

La tinent d'alcalde Janet Sanz
EUROPA PRESS

Guanyarà 2.800 metres quadrats d'espai públic i carrers pacificats i perdrà aparcament

BARCELONA, 15 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona està impulsant l'aplicació de la 'superilla' al nucli antic d'Horta, en el qual es guanyaran 2.832 metres quadrats d'espai públic i quatre carrers pacificats --Fulton, Horta, Feliu Codina i Chapí--, en els quals els cotxes podran seguir circulant però a menor velocitat, amb l'objectiu de reduir els 3.000 vehicles que creuen el casc antic diàriament.

El director de Model Urbà, Ton Salvadó, ha destacat que al barri existeixen "dreceres" que creuen el casc antic per arribar a la Ronda de Dalt, que recorren els carrers Fulton, Horta i Campoamor, pels quals passen aquests 3.000 vehicles diaris, xifra que es vol reduir amb aquesta actuació, ha assenyalat aquest dilluns al costat de la tinent d'alcalde Janet Sanz.

Els canvis al casc antic per implantar la 'superilla' implicaran anivellar voreres amb calçades en diversos carrers perquè el vianant guanyi espai al vehicle privat, que podrà seguir transitant pels carrers afectats encara que a menor velocitat, i restarà 28 places d'aparcament al barri, que en guanyarà unes altres de càrrega i descàrrega.

Els carrers de Fulton i Horta --que s'uneixen a la plaça Eivissa-- es pacificaran amb una plataforma única --anivellant voreres amb la calçada-- i nou mobiliari urbà i jardineres, i es mantindrà l'accés de vehicles privats, encara que amb velocitat reduïda i sense poder estacionar, ja que s'eliminaran les places d'aparcament, que se substituiran per places de càrrega i descàrrega.

Fulton es pacificará entre els carrers Tajo i la plaça Eivissa, amb unes obres que han començat aquest octubre i acabaran previsiblement al desembre, mentre que Horta es reurbanitzarà entre la plaça i la Baixada de la Combinació i els treballs començaran al gener i acabaran al març, amb un cost total de la inversió de 365.000 euros.

També es pacificará el carrer Feliu Codina entre Chapí i Eduard Tota, en el qual es crearà una plataforma única i s'instal·larà nou mobiliari urbà per crear espais d'estada, en els quals no podran aparcar els vehicles privats, encara que sí que podran passar amb velocitat reduïda per aquesta via, en la qual es faran intervencions artístiques davant els Lluïsos d'Horta i el centre cívic.

Feliu Codina passarà de tenir doble sentit a ser de sentit únic entre els carrers Eduard Tota i Mestre Dalmau, i també perdrà el doble sentit el carrer Chapí --entre Feliu Codina i Martí Alsina--, que es reurbanitzarà entre Feliu Codina i Vent, actuacions que tindran un cost d'1,3 milions d'euros i que començaran previsiblement el febrer per acabar el juliol.

A més, es reurbanitzarà la vorera de la cantonada del passeig de Fabra i Puig amb el carrer Canigó per generar una petita plaça amb més verd i mobiliari urbà per millorar l'itinerari que connecta amb la 'superilla', i la cantonada entre Tajo i la Baixada de la Plana permetrà la sortida de vehicles, dues actuacions que costaran 175.000 euros i començaran el desembre.

De cara al proper mandat, aposten per realitzar una intervenció en el solar situat entre l'avinguda de l'Estatut i el passeig Valldaura per guanyar espai d'estacionament amb prioritat per a busos escolars de la zona, i també preveuen crear nous espais de descans amb mobiliari a Eduard Tota, i a Chapí amb jardineres.

CINC 'SUPERILLES'

Preguntat pels periodistes pel fet que no es generi un bucle de trànsit com a la 'superilla' del Poblenou, Salvadó ha assenyalat que al Poblenou els canvis de sentit ho feien automàtic, perquè la zona té una "geometria perfecta", mentre que a Horta s'han pogut fer aquests canvis per evitar facilitar la drecera cap a la Ronda de Dalt.

Sanz ha destacat que es tracta d'un casc antic, no d'una autovia dins de la ciutat" ni un lloc de pas per entrar a Barcelona, i ha destacat que no tots els vehicles que previsiblement deixaran de creuar el casc antic aniran a altres vies --com l'avinguda de l'Estatut--, sinó que molts usuaris faran un canvi i utilitzaran altres mitjans de transport.

La tinent d'alcalde ha assenyalat que el Govern d'Ada Colau preveu presentar abans que acabi el mandat actuacions sobre la 'superilla' d'Hostafrancs, amb la qual l'executiu municipal n'haurà impulsat cinc: Poblenou, Sant Antoni, Les Corts, Horta i aquesta d'Hostafrancs.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés