26 de novembre de 2009

Salut, Educació i Caprabo presenten una campanya per fomentar l'alimentació sana entre escolars

BARCELONA, 26 nov. (EUROPA PRESS) -

Les conselleries de Salut i Educació de la Generalitat de Catalunya i Caprabo han posat en marxa una campanya per fomentar l'alimentació saludable entre 3.500 alumnes de cinquè i sisè de primària de 50 escoles catalanes.

La campanya 'Escull bo, escull sa' vol incidir en la reducció d'unes xifres que, com ha assenyalat en roda de premsa la consellera de Salut, Marina Geli, mostren que el 13% dels nens catalans entre 6 i 14 anys tenen sobrepès i el 6% obesitat.

Geli ha qualificat l'obesitat infantil com una "pandèmia", tot i que els seus efectes perjudicials sobre la salut a llarg termini dificulten la visibilitat d'aquesta malaltia, i ha advertit que es corre el risc que per primera vegada la generació de nens actuals tingui una esperança de vida menor que la dels seus pares.

La consellera ha recordat que les malalties cardiovasculars són la primera causa de mort als països occidentals, i ha receptat com a mesura pal·liativa el "5 per 30", és a dir, cinc peces de fruita i verdura al dia més 30 minuts d'activeu física perquè els nens, encara que fan més esport que mai, tenen un oci i una manera de vida també més sedentari que mai.

El director general d'Educació Bàsica i Batxillerat, Jaume Graells, ha apuntat que la campanya de Caprabo és una "iniciativa de qualitat" que s'inscriu en els objectius per als cursos de cinquè i sisè de primària de posar en pràctica els coneixements adquirits.

La campanya pretén que els escolars, acompanyats d'un educador especialitzat en nutrició, realitzin una "compra simulada" en un supermercat Caprabo d'acord amb els preceptes d'una piràmide alimentària saludable, ha dit el conseller delegat i director general de la companyia, Javier Amezaga.

Amezaga ha assenyalat que és la primera vegada que una cadena de supermercats realitza un projecte d'aquest tipus en col·laboració amb les conselleries de Salut i Educació i les famílies, i ha reivindicat la importància del mateix perquè el supermercat és "el primer esglaó" en l'assumpció d'hàbits alimentaris saludables.

Caprabo celebra aquest any el seu 50è aniversari amb una xarxa de 354 supermercats a Espanya i uns 10.000 treballadors. Amezaga ha assenyalat que es tracta de la cadena més estesa a Catalunya, ja que en els seus establiments realitzen compres diàriament 300.000 famílies.

Des de 2007, Eroski posseeix el 75% de la cadena i la resta de l'accionariat pertany a la família Botet, una de les fundadores --16%--, i a La Caixa --9%--.