Actualizado 24/10/2018 11:27

El Govern de Colau destina 345.000 euros a ajudes per la digitalització dels comerços

Agustí Colom i Imma Rodríguez
Europa Press

Un 47% del comerç de proximitat de Barcelona no té presència a Internet

BARCELONA, 24 oct. (EUROPA PRESS) -

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats de Barcelona, Agustí Colom, ha anunciat que l'Ajuntament ha destinat una línia de subvenció de 345.000 euros a ajudes per a establiments i associacions que impulsin projectes de transformació digital.

En una roda de premsa aquest dimecres, Colom ha detallat que el pressupost inicial era de 300.000 euros, encara que s'ha ampliat un 15% més fins als 345.000 euros per donar resposta a totes les peticions que ha rebut el consistori.

Ha detallat que s'han rebut un total de 168 sol·licituds que compleixen els requisits, 139 són comerços individuals de proximitat i 29 corresponen a associacions que duran a terme projectes per repercutir en els establiments associats.

Les ajudes es destinaran a comerços de proximitat i a empreses i serveis de tallers mecànics, fotografia, copisteries, i arts gràfiques, reparacions, agències de viatges detallistes, tintoreries i bugaderies, perruqueries i salons d'estètica, serveis de menjar preparat i 'catering' i bars i restaurants.

Els projectes poden anar des de l'obtenció d'una presència a Internet fins a la contractació de serveis de comunicació digital, màrqueting digital o la participació en plataformes de venda en línia, directoris especialistes o plataformes de senyalització digital --'digital signage'--.

Colom ha destacat que els districtes que han presentat més sol·licituds coincideixen amb els de més presència comercial: Eixample (29,2%), Gràcia (18,5%), Ciutat Vella (11,3%), Sant Martí (7,7%), Sants-Montjuïc (7,7%), les Corts (7,1%), Nou Barris (6%), Sarrià-Sant Gervasi (5,4%), Sant Andreu (4,8%) i Horta-Guinardó (2,4%).

En relació a l'índex de maduresa digital, el consistori ha remarcat que els districtes més avançats són Gràcia (amb un índex de 36,8), Eixample (36,3), Sants-Montjuïc (35,3) i Sarrià-Sant Gervasi (31,4), dades que es corresponen a un nivell de maduresa "àmplia", mentre que la resta tenen una presència bàsica.

ESTUDI SOBRE EL COMERÇ

La professora de la UOC Imma Rodríguez ha presentat l'estudi 'Comerç barceloní de proximitat', que indica que el 64,9% dels residents a Barcelona han comprat per Internet, i Colom ha destacat que hi ha prop d'un 47% dels comerços de proximitat que no tenen presència a la xarxa.

"Els canvis de comportament dels consumidors fan necessària la integració de les botigues físiques tradicionals en l'entorn digital", ha subratllat Rodríguez, que s'ha de potenciar un veritable sistema de distribució multicanal que faciliti el transvasament de clients d'un canal a un altre durant el procés de compra.

Ha recordat que els consumidors actuals volen que se'ls ofereixi la possibilitat de dur a terme el procés de compra per diferents canals o mitjançant diferents dispositius, i ha insistit que els usuaris també desitgen que el contacte i la comunicació en cada canal o dispositiu configuri una experiència "contínua, integrada i consistent".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés