Publicat 14/01/2019 17:23

Colau vol que el ple de Barcelona avali el tramvia per la Diagonal i ho comuniqui a l'ATM

EUROPA PRESS

Portar a comissió un expedient i confia en l'aval d'ERC i de la CUP quan es voti en el ple

BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -

El Govern de Barcelona, que lidera l'alcaldessa Ada Colau, portar a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat un expedient pel qual l'Ajuntament avala la unió de les dues xarxes de tramvia de la ciutat --Trambaix i Trambess-- a través de l'avinguda Diagonal i insta l'Autoritat del Transport Metropolit (ATM) a activar els mecanismes per convertir el traat en una realitat.

La tinent d'alcalde d'Ecologia de Barcelona, Janet Sanz, ha celebrat aquest dilluns en una roda de premsa que la CUP hagi fet "un pas endavant molt important" en haver avalat la unió del tramvia barceloní a canvi d'un conveni de collaboració entre el consistori i l'ATM que garanteixi la titularitat i gestió pública de la infraestructura, reduir la concessió a l'empresa Tram i evitar que els beneficis que generi la inversió acabin en mans privades.

"Nosaltres estem completament d'acord amb el que es planteja en la proposició de la CUP", ha assegurat l'edil barcelonina, que ha tornat a esgrimir que el 63% de barcelonins donen suport a la connexió per la Diagonal --segons el darrer Barmetre Semestral de l'Ajuntament-- i que el Parlament ho va avalar amb els vots de Cs i ERC.

És per aix que confia que quan l'expedient del Govern espanyol arribi al ple municipal, podran sumar el suport dels republicans, amb qui es van reunir dijous passat: "Sóc optimista i crec que anem per bon camí per aconseguir un acord".

En concret, el document dona compte dels informes tcnics sobre la connexió, comunica a l'ATM i a la Generalitat la seva aposta per la Diagonal per unir les dues xarxes en superfície, i demana a tots dos ens que abordin el projecte amb celeritat per poder comenar les obres el 2020, negocin una modificació de les tarifes amb les concessionries perqu els beneficis de la inversió de la unió repercuteixin únicament en l'erari públic i analitzin la possibilitat d'un rescat.

"Volem que el tramvia sigui gestionat de manera pública, per és la Generalitat qui ha de decidir aquestes qüestions i el que fem és fer-li arribar una posició conjunta i esperem que majoritria de l'Ajuntament de Barcelona", ha assenyalat Sanz.

Aquest document és clau per al projecte, ha explicat, perqu sense aquest document l'ATM no pot comenar a treballar: "Li diem a la Generalitat que en ics temps ens ha de donar el treball perqu l'Ajuntament pugui iniciar la licitació del projecte. Si no, no arribem al 2020".

"L'objectiu és que aix es posi en marxa perqu el 2024 o 2025 puguem tenir la connexió feta i, a més, plantejant diferents elements de millora", ha afegit.

"DESPOLITITZAR" EL TRAMVIA

Sanz ha recordat que, segons el Barmetre, la majoria de votants d'ERC, Cs i el PDeCAT avalen unificar el tramvia per la Diagonal, per la qual cosa ha demanat "despolititzar aquesta infraestructura perqu és de sentit comú i no pertany a ningú".

"Ara és el moment de fer-ho entre tots deixant de banda les qüestions partidistes perqu es tracta d'una infraestructura necessria i essencial per al bon funcionament de la ciutat", ha resolt.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés