Publicat 01/03/2021 13:20

Barcelona instal·larà 50 radars més per reduir la velocitat i la sinistralitat

La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, ha anunciat aquest dilluns que s'installaran 50 radars més per reduir la velocitat i la sinistralitat a la ciutat.
AJUNTAMENT DE BARCELONA

Es preveu que entrin en funcionament durant el 2021 i el proper any

BARCELONA, 1 març (EUROPA PRESS) -

La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, ha anunciat aquest dilluns que s'installaran 50 radars més per reduir la velocitat i la sinistralitat a la ciutat, i que es preveu que entrin en funcionament durant el 2021 i el proper any.

L'aposta d'Alarcón és desplegar una xarxa de radars a l'interior de la ciutat que inclour quatre radars de tram més --un per cada sentit al túnel de Badal i a la ronda del Litoral--, 32 radars de punt repartits per la ciutat, i 12 més en entorns escolars.

Així mateix, aquest 2021 el Govern municipal preveu sumar 30 ubicacions més on es collocaran radars pedaggics, que consten d'uns panells electrnics que mostren als conductors la velocitat a la qual circulen i els alerten si superen els límits de la via.

"Hem detectat un increment de la velocitat a la ciutat. L'excés de velocitat és una de les principals causes de sinistres. Hem d'aixecar el peu de l'accelerador", i ha insistit que els radars són una bona eina per reduir la velocitat i sinistralitat a la ciutat.

L'acció forma part de l'estratgia municipal de convertir Barcelona "en ciutat 30" quilmetres per hora i per baixar els índexs de sinistralitat, d'acord amb el Pla de mobilitat urbana 2024 i el Pla local de seguretat vial 2019-2022.

La ubicació d'aquests radars respon a un treball conjunt integrat per l'adrea de mobilitat i la Gurdia Urbana de Barcelona, després que el 2020 les infraccions per excés de velocitat es dupliquessin, passant de 347.173 a les 604.104 denúncies.

RADARS DE TRAM

Alarcón ha avanat que aquest mes de mar entrar en funcionament el nou radar de tram del túnel de la Rovira, al qual se sumar el del túnel de Badal entre plaa Cerd i avinguda Diagonal, i el de la ronda Litoral entre la Barceloneta i Miramar, tots aquests en els dos sentits de circulació.

En parallel, a finals del 2021 s'engegar el desplegament de 32 radars de punt a la ciutat, que s'installaran a vies destacades com el carrer Aragó, entre Urgell i Casanovas, i a l'altura del carrer Corunya, i a la Travessera de Dalt al seu pas pel carrer Verdi.

L'avinguda Diagonal sumar tres radars més: a l'altura de Roger de Flor; a la plaa Pius XII-Palau de Pedralbes, i en la confluncia amb el carrer Numncia, de la mateixa manera que la Gran Via, que els tindr al seu pas pels carrers Química, Sant Roc i Selva de Mar.

ENTORNS ESCOLARS

A més, i en el programa Protegim les Escoles, s'implantaran mesures per reduir la velocitat en aquells entorns escolars en els quals s'actuar aquest 2021 amb 12 radars més que controlaran que la velocitat mxima no sobrepassi els 30 quilmetres per hora.

Aquests radars se situaran en els entorns de les escoles Ítaca i Anglesola, Lestonnac i Escolpies Llúria, Dominiques, Dovella, Infant Jesús, Miralletes i Institut Moiss Broggi, Antoni Balmany, Escola Pia, Poeta Foix, Xirinacs i Entena, escola de les Aigües, i López Vicuña.

El director dels serveis de mobilitat, Adri Gomila, ha explicat que la installació dels radars fa que la proporció de vehicles que superen els límits de velocitat baixin entre un 14% i un 65%, segons diferents estudis.

En relació amb els sinistres, aquests disminueixen entre un 11% i un 44%, en funció de la via i el control de velocitat que hi havia anteriorment, ha afegit Gomila, que ha dit que actualment a la ciutat hi ha un total d'11 radars: un de tram i deu de punt.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés