Actualizado 30/10/2018 17:45

Barcelona culminarà la nova xarxa de bus el 26 de novembre amb les cinc últimes línies

Plànol de la nova xarxa de bus de Barcelona
AJUNTAMENT DE BARCELONA

Aquesta configuració donarà servei a 460.000 passatgers, el 60% del passatge total que utilitza el bus

BARCELONA, 30 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) finalitzaran la implementació de la nova xarxa de bus de la ciutat el proper 26 de novembre amb l'engegada de les últimes cinc línies d'aquesta xarxa d'altes prestacions --una horitzontal (H2) i quatre verticals (V1, V19, V23 i V25)--.

En una roda de premsa, la regidora de Mobilitat de Barcelona, Mercedes Vidal, ha detallat que la nova xarxa donarà servei a 460.000 viatgers, la qual cosa representa el 60% del passatge total d'autobús de TMB, i comptarà amb un total de 28 línies i 97 àrees d'intercanvi per arribar a "qualsevol punt de la ciutat".

Vidal ha explicat que, a diferència de la resta de fases, les noves línies aniran acompanyades d'un reforç de 66 autobusos, que ajudaran tant les línies d'alta capacitat, com a les convencionals i als busos de barri: "És la remodelació més gran del transport públic en superfície que s'ha fet a Barcelona".

La nova línia H2, entre l'avinguda d'Esplugues i Trinitat Nova, prendrà com a referència l'antiga línia 60 de bus i tindrà una longitud de 25,5 quilòmetres; mentre que la línia V1, entre Gran Via L'Hospitalet i avinguda Esplugues, amb la línia 54 com a referència, tindrà una longitud de 14,1 quilòmetres.

D'altra banda, la línia V19, entre Barceloneta i plaça Alfonso Comín, amb les línies 39 i 55 de referència i substituint la línia 92, tindrà una longitud de 25,4 quilòmetres, i la línia V23, entre Nova Icària i Ca Marcet, també prendrà com a referència la línia 39 i la substituïda línia 92, amb una longitud de 19,5 quilòmetres.

Finalment, la nova línia V25, entre Nova Icària i Horta, substituirà les línies 45 i 92 amb una longitud de 16,3 quilòmetres, i TMB ha destacat que totes les noves línies tindran una freqüència de vuit minuts de 7 a 21 hores els dies laborables i d'entre deu i 15 minuts a primera i última hora.

La finalització d'aquesta nova xarxa comportarà que l'estructura dels autobusos es configuri en 28 línies d'alta capacitat --vuit horitzontals, 17 verticals i tres diagonals--, 44 línies convencionals i 27 línies de proximitat i bus de barri, i Vidal ha detallat que comportarà modificacions en les actuals línies 39, 47, 54, 55 i 60.

AUTOBÚS A LA DIAGONAL

Preguntada sobre la possibilitat d'implementar un autobús que recorri tota l'avinguda Diagonal després de l'oposició a la unió dels tramvies, Vidal ha assegurat que la Diagonal ja concentra molta oferta de bus: "El que fa falta és un canvi d'escala, que el tramvia ens hagués donat".

El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha assegurat que treballaran per mantenir la qualitat del servei i per introduir nous vehicles híbrids, elèctrics o de gas que eliminin la flota diesel, mentre que el director de Mobilitat de Barcelona, Adrià Gomila, ha dit que la nova configuració passa del concepte de línies al concepte de xarxa.

ARRIBAR AlS CIUTADANS

Vidal ha dit que aquesta última fase anirà acompanyada d'una important campanya de comunicació a la ciutadania a partir del 12 de novembre i amb el desplegament de 170 informadors i 20 treballadors jubilats de la xarxa d'autobusos de TMB a partir del 19 de novembre, que se situaran en parades, autobusos i bescanviadors.

Així mateix, també s'ha creat un simulador de rutes accessible des d'ordinadors, tablets i mòbils amb l'eina 'Vull anar' dins l'aplicació de TMB, i, a més, s'ha reforçat el servei telefònic 010 i el call center de TMB, a més d'un reforç de la informació a les xarxes socials.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés