16 de gener de 2019

Barcelona Activa obre el laboratori UXLab perquè pimes i 'start-ups' provin productes i serveis

Barcelona Activa obre el laboratori UXLab perquè pimes i 'start-ups' provin productes i serveis
BARCELONA ACTIVA - ARCHIVO

BARCELONA, 16 Gen. (EUROPA PRESS) -

La directora de Barcelona Activa, Sara Berbel, ha presentat aquest dimecres el nou servei User Experience Lab (UXLab), destinat a provar productes i serveis, tant físics com digitals, de 'start-ups' i pimes abans que surtin al mercat, i que estarà situat a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa.

"No volem que per qüestions econòmiques hi hagi persones que deixin de desenvolupar les seves idees", ha expressat Berbel en la presentació, en la qual ha assegurat que les pimes no acostumen a dedicar esforços al R+D+I, encara que es tracta d'un factor decisiu per a la seva supervivència, en les seves paraules.

El centre, cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Unió Europea, permet validar les idees de les empreses a través de tècniques com el neuromàrqueting i l''eyetracking', que permeten conèixer les emocions que intervenen en el procés de decisió de compra o servei que s'analitza.

En alguns casos, també s'utilitzen tècniques d'entrevistes amb grups per entendre els gustos, preferències i interessos de les persones que potencialment poden adquirir un servei o producte, per trobar solucions de disseny i desenvolupar l'R+D+I en aquests mateixos productes.

En l'acte d'inauguració han participat dos ponents: el director executiu de Torresburiel Estudio i pioner en l'ús d'User Experience a Espanya, Daniel Torres, i l'expert en estratègies de producte i innovació i autor del llibre Lean UX, Jeff Gothelf.

Torres ha dit que moltes empreses han entès el valor del disseny i l'experiència de l'usuari per fer els seus productes més eficaços i rendibles: "Estem millor que fa deu anys a nivell client, capacitació, empreses i infraestructures", ha expressat.

Gothelf ha dit que els principals reptes de les empreses que es dirigeixen a ells és entendre que l'experiència d'usuari ha d'estar present en cadascun dels components del producte o servei que es vol comercialitzar: "Hi ha molt valor darrere del disseny".

EXPERIÈNCIA I OPINIONS

L'experiència de persones usuàries o UX és estratègica perquè vincula els objectius del negoci amb les necessitats de les persones, factor clau en l'economia actual, atès que no basta amb proporcionar un producte sòlid o un preu competitiu si no es tenen en compte l'experiència i les opinions dels usuaris i compradors.

Així mateix, dues empreses han explicat les experiències en provar el nou UXLab: la 'start-up' biomèdica Kiversal ha avaluat la facilitat d'ús d'un nou audiòmetre que està desenvolupant, mentre que Foods for Tomorrow ha identificat un problema amb l'empaquetat d'un dels seus productes.