Publicado 16/01/2019 11:40

Barcelona Activa obre el laboratori UXLab perqu pimes i 'start-ups' provin productes i serveis

La directora de Barcelona Activa, Sara Berbel
BARCELONA ACTIVA - Archivo

BARCELONA, 16 gen. (EUROPA PRESS) -

La directora de Barcelona Activa, Sara Berbel, ha presentat aquest dimecres el nou servei User Experience Lab (UXLab), destinat a provar productes i serveis, tant físics com digitals, de 'start-ups' i pimes abans que surtin al mercat, i que estar situat a la incubadora de Glries de Barcelona Activa.

"No volem que per qüestions econmiques hi hagi persones que deixin de desenvolupar les seves idees", ha expressat Berbel en la presentació, en la qual ha assegurat que les pimes no acostumen a dedicar esforos al R+D+I, encara que es tracta d'un factor decisiu per a la seva supervivncia, en les seves paraules.

El centre, cofinanat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Unió Europea, permet validar les idees de les empreses a través de tcniques com el neuromrqueting i l''eyetracking', que permeten conixer les emocions que intervenen en el procés de decisió de compra o servei que s'analitza.

En alguns casos, també s'utilitzen tcniques d'entrevistes amb grups per entendre els gustos, preferncies i interessos de les persones que potencialment poden adquirir un servei o producte, per trobar solucions de disseny i desenvolupar l'R+D+I en aquests mateixos productes.

En l'acte d'inauguració han participat dos ponents: el director executiu de Torresburiel Estudio i pioner en l'ús d'User Experience a Espanya, Daniel Torres, i l'expert en estratgies de producte i innovació i autor del llibre Lean UX, Jeff Gothelf.

Torres ha dit que moltes empreses han ents el valor del disseny i l'experincia de l'usuari per fer els seus productes més eficaos i rendibles: "Estem millor que fa deu anys a nivell client, capacitació, empreses i infraestructures", ha expressat.

Gothelf ha dit que els principals reptes de les empreses que es dirigeixen a ells és entendre que l'experincia d'usuari ha d'estar present en cadascun dels components del producte o servei que es vol comercialitzar: "Hi ha molt valor darrere del disseny".

EXPERINCIA I OPINIONS

L'experincia de persones usuries o UX és estratgica perqu vincula els objectius del negoci amb les necessitats de les persones, factor clau en l'economia actual, ats que no basta amb proporcionar un producte slid o un preu competitiu si no es tenen en compte l'experincia i les opinions dels usuaris i compradors.

Així mateix, dues empreses han explicat les experincies en provar el nou UXLab: la 'start-up' biomdica Kiversal ha avaluat la facilitat d'ús d'un nou audimetre que est desenvolupant, mentre que Foods for Tomorrow ha identificat un problema amb l'empaquetat d'un dels seus productes.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés